söndag 17 juni 2012

Student cupcakes

Bakade lite till barnens kusin som tog studenten i veckan. Det blev både cupcakes och lite annat gott som kommer dyka upp här på bloggen framöver. Först ut är dessa citron muffins med chokladfrosting. De blev riktigt saftiga och chokladfrostingen blev väldigt krämig och god. Jag använde mig av receptet på päronkakan jag har bakat förut, det hittar ni här men istället för päronessens och grön färg använde jag mig utav gul färg, citronarom och saft och skal från citroner tills det att jag tyckte smaken blev lagom.

Frostingen är en av mina favoritfrostingar, som ursprungligen kommer från Lisa som har bloggen sockerrus, vanilj och marshmallowfrosting, receptet hittar ni här. Jag ville inte bara ha vaniljsmak så jag blandade i kakao tills jag fick en härligt len chokladsmak, den blev jättegod, jag bara älskar choklad i alla dess former, speciellt när det gäller kakor.


För ett tag sedan när jag var på Lagerhaus fyndade jag dessa läckra muffinsformar och hade redan då studenten i åtanke. Blommorna och det svarta på studentmössorna är gjort i marsipan medan själva mössorna är gjorda av sockerpasta.


Tyckte denna bilden blev härlig, en liten tjej som älskar att både baka och äta det som blivit bakat. Det är faktiskt hon som tryckt ut alla blommorna i marsipan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar